Taka ja...


I don't want a perfect life, I want a happy life.


"Zacznij doceniać szczegóły. Poranną kawę, dobrą książkę, zachwycającą piosenkę, wzruszający film. Znajdź szczęście w uśmiechu przechodnia, zdanym kolokwium, ciepłym głosie mamy. Doceniaj każdą sekundę. Uwierz w siebie. Uwierz, że marzenia się spełniają. I chociaż to trudniejsze niż ciągłe marudzenie to jest to warte wysiłku. Nikt nie uczyni Cię szczęśliwym, jeśli najpierw nie odnajdziesz szczęścia w sobie."
— "Zaklinaczka Słów"

sobota, 21 marca 2015

Łazienkowe inspiracje





                                                                                       
Hi :*
Dawno już nie było tutaj wnętrzarskich inspiracji.
W październiku mogliście zobaczyć jakimi zdjęciami inspiruję się do zaprojektowania naszej sypialni,
dzisiaj przyszła pora na łazienkę, którą chciałabym stworzyć zaraz po sypialni :)




Nasze "mieszkanko" nie jest duże, więc i łazienka też taka nie będzie (zresztą, kto by chciał sprzątać taki duży metraż, a największe z pomieszczeń wolę sobie jednak przeznaczyć na sypialnię i salon).
W przypadku kiedy nie mamy zbyt dużo miejsca na łazienkę, trzeba ją zaprojektować w ten sposób, aby była przede wszystkim funkcjonalna, także najważniejszy jest tu dobry pomysł i nasza wyobraźnia.




Aby zyskać trochę dodatkowego miejsca warto pomyśleć o zabudowaniu pralki.
Faktycznie na początku nie wiedziałam, co z tą pralką zrobić i gdzie ją umieścić, żeby nie zajmowała tyle miejsca, ale żeby też dostęp do niej był łatwy i zobaczyłam te zdjęcia z jej zabudowaniem.
No dla mnie to coś genialnego, bo przecież pralka musi być, a kiedy jest ona jeszcze taka właśnie zabudowana, to wg mnie wygląda to nawet o niebo lepiej.








Tak samo jak w przypadku pralki, chciałabym postąpić z umywalką. Ogólnie rzecz biorąc, takie wbudowane w szafkę umywalki podobają się mi o wiele bardziej od tych standardowych.
Umywalka może być też wbudowana w jakiś blat, pod którym moglibyśmy
ukryć np. kosz na brudną bieliznę.












A teraz największy dylemat - wanna czy prysznic?
A dlaczego nie to i to?
Trzeba tylko znaleźć wyjście z sytuacji i połączyć oba te elementy w całość.
Taki wanno-prysznic to idealne rozwiązanie dla kochających długie, gorące kąpiele oraz też dla tych, którzy dla pobudki wolą wziąć szybki, zimny prysznic.





Szafki, szafeczki...
W łazience chciałabym też przeznaczyć jedną większą szafkę na ręczniki, po które nie musiałabym biegać chociażby do sąsiedniego pokoju, zresztą moim zdaniem, miejsce ręczników jest w łazience.
Tak jak pisałam już wcześniej, dzięki zabudowie pralki czy umywalki zyskamy więcej miejsca na
szafki czy wiszące półeczki. Bardzo podobają mi się też takie półki zrobione w ścianie, co można wykorzystać np. przy wannie.










Fajnym i oryginalnym pomysłem jest też wykorzystanie takiego metalowego stojaka, jak na zdjęciu poniżej, no ale na postawienie go, trzeba mieć już troszkę miejsca.




Ciekawie wyglądają też takie szuflady wmontowane w ścianę, jak na zdjęciu poniżej.




Nie wyobrażam sobie też łazienki bez dużego lustra i okna, na którym
mogłabym postawić wazon z kwiatami :)

















A co z oświetleniem?
Jeśli  chodzi o mnie, to takie żyrandole mogłabym mieć w każdym pomieszczeniu  =)







A jaki kolor łazienki?
Jasne kolory optycznie powiększają pomieszczenie, więc myślę, że na biel warto postawić właśnie w przypadku małych łazienek.
Bardzo podobają się mi białe łazienki w połączeniu z ciemnym drewnem, jestem tylko ciekawa, jak po kilku latach użytkowania wyglądałaby przede wszystkim taka drewniana podłoga...
Także drewno w połączeniu z bielą w łazience to coś fantastycznego, ale chyba nie jest to zbyt funkcjonalne, na dłuższą metę rozwiązanie...
















Podoba się  mi również takie połączenie szarości z czerwienią, jak na zdjęciu niżej.



Poniżej zdjęcia łazienek, które też mają w sobie to coś :)





















3 komentarze: