Taka ja...


I don't want a perfect life, I want a happy life.


"Zacznij doceniać szczegóły. Poranną kawę, dobrą książkę, zachwycającą piosenkę, wzruszający film. Znajdź szczęście w uśmiechu przechodnia, zdanym kolokwium, ciepłym głosie mamy. Doceniaj każdą sekundę. Uwierz w siebie. Uwierz, że marzenia się spełniają. I chociaż to trudniejsze niż ciągłe marudzenie to jest to warte wysiłku. Nikt nie uczyni Cię szczęśliwym, jeśli najpierw nie odnajdziesz szczęścia w sobie."
— "Zaklinaczka Słów"

poniedziałek, 13 lutego 2017

Propozycje filmowe na Walentynki



Już jutro cały świat ogarnie walentynkowe szaleństwo. Jedni  je kochają inni nienawidzą. Ja należę do osób, które lubię Walentynki - jest to dla mnie taki dzień, w którym wraz z moim mężem możemy szczególnie celebrować tę naszą miłość, którą wiadomo okazujemy sobie też na co dzień.

Dzisiaj przygotowałam dla Was kilka filmowych pozycji, które możecie obejrzeć wspólnie ze swoją drugą połówką lub po prostu sami (ja np. prawie wszystkie przedstawione tu filmy obejrzałam sama).
Ja osobiście nie przepadam za takimi typowymi filmami o miłości, gdzie bohaterowie "żyją długo i szczęśliwie" - takie produkcje są według mnie często  przesłodzone, mdłe i po prostu oczywiste, a tym samym też i nudne.  Dlatego też, wybrałam dla Was moje ulubione filmy o miłości, która jest tutaj owszem i piękna, ale również nie zawsze łatwa i nie zawsze ma dla bohaterów dobre zakończenie.
Uwierzcie mi na słowo - filmy są genialne i naprawdę warte obejrzenia.

1. Pamiętnik / The Notebook (2004)




Starszy mężczyzną, w ramach terapii, czyta chorej na Alzheimera kobiecie pamiętnik, co ma za zadanie przywrócić jej pamięć. Jak się okazuje pamiętnik opisuje historię miłości dziewczyny z zamożnego domu i ubogiego pracownika tartaku.
Jest to przepiękny film o prawdziwej miłości na całe życie. Jeśli już zdecydujecie się na obejrzenie tego filmu, nie zapomnijcie o chusteczkach, bo chociaż i ja mam mocne nerwy, łez nie mogłam powstrzymać...
Więcej o filmie pisałam tutaj.




2. Zaklęci w czasie / The Time Traveler's Wife (2009)




"Zaklęci w czasie" to dramat opowiadający historię Clare i Henry'ego, którzy nie są jednak zwyczajną parą. Bohaterowie poznali się bowiem po raz pierwszy, gdy ona miała sześć, a on trzydzieści sześć lat. A wszystko przez to, że u Henry'ego wykryto rzadkie zaburzenie genetyczne, powodujące nieprzewidywalne przemieszczanie się w czasie.
"Zaklęci w czasie"
to przepiękna opowieść o poświęceniu, radości oraz nadzwyczajnej i ponadczasowej miłości. O miłości, która przynosi nie tylko szczęście dnia codziennego, ale także poczucie samotności, oczekiwanie i troskę o ukochaną osobę. Henry i Clare oboje za wszelką cenę próbują wieść normalne życie, jednak na drodze do ich uczuciowego spełnienia stanął właśnie czas. Mimo to starają się pielęgnować swą miłość, licząc, że pewnego dnia wyrwą się z zaklętego kręgu czasu. Ale czy naprawdę na normalność może liczyć człowiek, który jest niewolnikiem własnego ciała, a przede wszystkim nagłych podróży w czasie?
Więcej o filmie pisałam tutaj.




3. Gwiazd naszych wina / The Fault in Our Stars (2014)




"Gwiazd naszych wina" to film, który opowiada historię Hazel Grace Lancaster, u której zdiagnozowano raka tarczycy. Dziewczyna żyje dzięki eksperymentalnej terapii, która mimo wszystko ma znaczące efekty uboczne – w płucach Hazel zbiera się woda, która może doprowadzić nawet do jej uduszenia. Każdy dzień bez ataku to dla bohaterki dobrodziejstwo i jednocześnie strach przed nieuniknionym. Dziewczyna nie oszukuje samej siebie, nie liczy na cud, wie, że zostało jej niewiele czasu. Kiedy jednak na grupie wsparcia dla osób chorych na raka poznaje czarującego Augustusa Watersa jej dni i życie zaczyna nabierać sensu.
Nawet nie wiem, w którym momencie podczas oglądania tego filmu zaczęły mi płynąć strumienie łez, a sami bohaterowie stali się aż tak bardzo bliscy. Nie wiem, czy jest taki film, przy oglądaniu którego jednocześnie płakałam i śmiałam się. To dla mnie wzruszająca, świeża i niebanalna historia, która porusza i uczy, że tu i teraz jest najważniejsze, bez względu na przeciwności losu. Film naprawdę daje domyślenia - co jest ważne w życiu; jak żyć z przeciwnościami losu; jak przetrwać najgorsze chwile; i że swoje życie trzeba po prostu doceniać.
Więcej o filmie pisałam tutaj.




4. Sprzymierzeni / Allied (2016)



Brytyjskim oficer wywiadu Max Vatan ląduje na spadochronie pośrodku marokańskiej pustyni, gdzie przybył z misją zlikwidowania niemieckiego oficera. W zadaniu ma mu pomóc piękna i uwodzicielska członkini francuskiego ruchu oporu Marianne Beauséjour.
"Sprzymierzeni" to film, który przez swój historyczny akcent nie każdemu się spodoba. Jak dla mnie jest to naprawdę świetny, klasyczny wojenny melodramat z wątkiem szpiegowskim w tle. Ciekawy, trzymający w napięciu od początku do końca i prawdziwy, jeśli chodzi o ludzkie emocje. No i przede wszystkim piękna, niebanalna i wzruszająca do łez historia miłosna.




5. Planeta Singli (2016)



Ania jest nauczycielką muzyki w jednej z warszawskich podstawówek i bezskutecznie szuka romantycznej miłość i rycerza na białym koniu. Chce kochać i być kochaną, dlatego nie widzi nic złego w szukaniu uczucia na różne sposoby – nawet przez Internet. Tomek to pewny siebie i niezwykle arogancki telewizyjny celebryta, który prowadzi jeden z najpopularniejszych talk-show w kraju. Jak zacznie i skończy się znajomość tych kompletnie dwóch różnych osób?
"Planeta Singli"
to opowieść o samotności w dzisiejszych czasach, którą niektórzy głęboko w sobie skrywają, połączona z satyrą na współczesne media. Przyznam szczerze, że już dawno nie oglądałam tak fajnej polskiej komedii romantycznej.




6. - I że cię nie opuszczę / The Vow (2012)



Przepiękny film oparty na prawdziwych wydarzeniach. Leo i Paige są młodym małżeństwem. Niestety w wyniku wypadku samochodowego Paige doznaje urazu mózgu i traci pamięć. Z pamięci ulatują jej wszystkie wspomnienia z pięciu ostatnich lat jej życia. Dziewczyna wie, jak się nazywa (a raczej jak nazywała się, będąc panną), rozpoznaje swoich rodziców i siostrę, ale niestety nie ma pojęcia kim jest Leo - mężczyzna, którego poznała, pokochała i poślubiła w ciągu ostatnich pięciu lat. Leo musi sprawić, by żona po raz drugi zakochała się w nim bez pamięci.
Film pełen wzruszeń, który udowodnia, że prawdziwa miłość ma w sobie wiele cierpliwości. Pokazuje, że jeśli naprawdę się kogoś kocha, pokona się dla niego wiele trudności, a nawet się ją uszczęśliwia kosztem choćby własnego szczęścia...





Dajce znać, które z tych filmów wydzieliliście i czy Wam się spodobały.
Czekam też na Wasze propozycje :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz